2 min Applications

Salesforce voegt spraaktechnologie toe aan Service Agent

Salesforce voegt spraaktechnologie toe aan Service Agent

Salesforce neemt de ontwikkelaar van AI-spraakassistenten, Tenyx, over. De specialisatie van het bedrijf sluit mooi aan op het aanbod van autonome AI-agents van Salesforce.

De AI-spraaktechnologie van Tenyx zal worden toegevoegd aan Agentforce Service Agent. De overname dient dus voor het verbeteren van de interacties tussen AI-chatbots en klanten.

Pratende chatbot

Door toevoeging van de spraaktechnologie ziet het ernaar uit dat Einstein Service Agent binnenkort zijn antwoord ook kan vertellen. Dat maakt een gesprek natuurlijker en zorgt dat de chatbot een grotere groep internetgebruikers kan helpen. Op de website van Tenyx wordt aangegeven dat de focus specifiek ligt op het bedienen van e-commerce, gezondheidszorg, hospitality en reizen.

Beide oprichters van Tenyx, Itamar Arel en Adam Earle, zullen na de overname werken voor Salesforce. De specifieke taak waar zij zich op focussen is het uitbouwen van het aanbod van Salesforce Agents.

Klantenservice draait rond AI

“De overname van Tenyx door Salesforce onderstreept onze toewijding aan het revolutioneren van de klantenservice door middel van AI, en weerspiegelt onze toewijding aan het leveren van klantenservice-oplossingen van de volgende generatie”, meldt Salesforce.

Eind oktober 2024 zou de overname volledig moeten zijn afgerond. Er is geen overnamebedrag genoemd.

Lees ook: Einstein Service Agent van Salesforce brengt klantenservice naar AI-tijdperk