Het Nederlandse verzendplatform Sendcloud heeft de AI-startup Tracy overgenomen. Het platform van Tracey moet verzenders betere bezorgervaringen bieden.
De verzenddiensten van Sendcloud richten zich vooral op e-commerce bedrijven. Via het cloudgebasereerde platform kunnen zij de beste en goedkoopste bezorgmethoden voor hun producten bekijken, het verzenproces uitvoeren en beheren.
De overname van Tracey betekent onder meer dat de gebruikers met behulp van verzendintelligentie betere bezorgervaringen kunnen bieden.
Toevoegen van AI
Met de overname van Tracey kunnen gebruikers straks het hele proces op een slimmere wijze uitvoeren. Binnen het dataplatform worden gegevens van meer dan 25 miljoen zendingen per jaar gebruikt voor inzichten waarmee klanten de bezorgprestaties en klanttevredenheid kunnen optimaliseren en verzendkosten kunnen verlagen.
De AI-startup biedt hiervoor near-real-time pakketmonitoring, inzichten in vervoerdersperformance en AI-aangestuurde bezorgvoorspellingen.
Business as usual
Financiële details van de overname zijn niet bekendgemaakt. Beide bedrijven geven aan dat de overname geen lopende projecten of contractuele verplichtingen verstoort. Klanten kunnen Tracey zowel als zelfstandig product blijven gebruiken als in combinatie met het aanbod van Sendcloud.
Tip: ERP in de cloud: hoe het Nederlandse SendCloud bij NetSuite uitkwam