Huawei en Riverbed Technology gaan een samenwerking aan om hun krachten te bundelen. De CloudEPN (Cloud Enterprise Private Network) van Huawei moet door de SteelHead-oplossing van Riverbed beter worden. Applicaties leveren gaat daardoor sneller, netwerkbeheer vereenvoudigt en de prestaties in de cloud worden verder geoptimaliseerd.
Dit komt omdat CloudEPN gebruikmaakt van SD-WAN en op cloud-gebaseerde VPN-oplossingen. Riverbed SteelHead specialiseert zich in het versnellen van applicaties over de hybride WAN. Deze oplossing versnelt de prestaties van cloudapplicaties door de uitdagingen van bandbreedtelimieten en latentie op WAN te overwinnen.
De ervaring van de eindgebruiker moet zo toenmene. Ook zal dit de productiviteit ten goede komen. Het maakt daarbij niet uit wat de locatie binnen het netwerk is en welke apparaten er gebruikt worden om het netwerk te bereiken, zo valt te lezen in het persbericht.
Riverbed SteelConnect geeft aan dat de samenwerking kan zorgen voor het sneller brengen van nieuwe diensten naar de markt. De Riverbed-klanten profiteren volgens het bedrijf omdat er door het partnership een aantal van de meeste kritieke behoeftes die bij het gaan naar de cloud en digitale transformatie komen kijken weggenomen wordt. Verder kijkt Riverbed uit naar nieuwe mogelijkheden voor ontwikkelen in de toekomst.
Focus Huawei
Huawei introduceerde recentelijk zijn CloudEPN-oplossingen. Hiermee moeten bedrijven hun netwerkmanagement kunnen vereenvoudigen, zodat innovatie toeneemt. De oplossing realiseert on-demand interconnectie tussen branches, branches en datacenters en branches en de cloud. Daardoor ontstaat er een application-level network-wide intelligent path selection, snelle acceleratie, open univesrele computing gateways en cloud-gebaseerde, gevisualiseerde activiteiten en onderhoud.
Het Chinese bedrijf focust zich steeds meer op de cloud. Zo kondigde Huawei eerder deze maand nog een nieuwe samenwerking met Microsoft aan, die ervoor moet zorgen dat zijn publieke cloud verbetert. Huawei is daarmee één van de merken die zich steeds meer richten op de cloud.