Cisco heeft een nieuwe set diensten aangekondigd om potentiële problemen in een IT-afdeling van een bedrijf te voorspellen. In het persbericht valt te lezen dat Cisco hiervoor kunstmatige intelligentie (AI) gebruikt. De diensten die dit mogelijk maken dragen de naam Business Critical Services en High-value Services.
De twee services richten zich niet alleen op het anticiperen op IT-fouten, maar ook risicovermindering, onderhoudskostenvermindering en ondersteuning van organisaties bij het behouden van noodzakelijke skills om digitale transformatie voort te stuwen staan centraal. Door de oplossingen kunnen organisaties meer van hun IT-budgetten investeren in technologische innovatie, zo schrijft Cisco.
Toepassing
Het bedrijf geeft aan dat Business Critical Services verder gaat dan de basis optimalisatie om meer mogelijkheden te leveren. Daaronder vallen analytics, automatisering, compliance en beveiliging door de Cisco Advanced Services’ technologie-experts. Hierdoor moet een veilige, efficiënte en flexibele technologische omgeving ontstaan. Menselijke fouten zullen door deze dienst geminimaliseerd worden.
De andere AI-service, High-value Services, noemt Cisco ook wel next-gen technische diensten. Het bedrijf wil organisaties helpen om beter gebruik te maken van geavanceerde software, oplossingen en netwerk. Met analytics, onboarding, expertise en scale zal Cisco meer proactieve en prescriptieve diensten bieden. Organisaties moeten zo uit hun IT-investeringen hogere waardes en snelheid halen.
Reactie
In een reactie geeft Cisco-CEO Chuck Robbins aan dat de wereld van vandaag sneller beweegt dan ooit. Om succesvol te zijn hebben bedrijven de juiste IT-diensten en talent nodig, beweert Robbins. Door AI en machine learning te leveren voor het in kaart brengen van ernstige IT-problemen, zal het nieuwe aanbod Cisco-klanten helpen om tijd vrij te maken voor het toenemend IT-talent gat, alsmede in de toekomst competitief te kunnen blijven.