1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

HotSMS lheeft gisteren een Belgische versie van haar succesvolle website HotSMS.com gelanceerd. Sinds de start in 2000 hebben inmiddels meer dan 900.000 gebruikers zich geregistreerd om gebruik te maken van gratis SMS via de website. In Nederland is 54% van alle 17-jarigen en 55% van alle 18-jarigen lid bij HotSMS. De helft van alle geregistreerde gebruikers heeft HotSMS toestemming gegeven (opt-in principe) om een commerciële boodschap te ontvangen per SMS en/of Email.

HotSMS is groot geworden met het aanbieden van gratis SMS vanaf de website. Elk bericht eindigt met een reclameboodschap van 40 karakters. De verzender kiest uit een rij adverteerders de Hot Line die het best bij zijn SMS bericht past. Na verzending wordt er een banner van de adverteerder vertoont. De kliks op deze banner liggen gemiddeld tussen de 2% en 7%.

“De Belgische markt biedt nog volop mogelijkheden voor het introduceren van SMS als reclamemedium.” aldus Ruben Troostwijk, Directeur van HotSMS. “We zullen de komende maanden gebruiken om in Belgie onze database op te bouwen. Daarna kunnen we ook daar de eerste mobile marketing campagnes opzetten.”

In Nederland vormt de HotSMS database regelmatig het startpunt voor succesvolle mobile marketing campagnes. Daarbij worden SMS, Email en post ingezet. Recent realiseerde HotSMS acties voor onder andere: Aprillia, Coca-Cola, EuroDisney, H&M, HEMA en Heineken.