2min

Mogelijk heb je het vanmorgen vroeg al even gezien, maar Nu.nl heeft vannacht een nieuw jasje gekregen. De website bestaat alweer een hele tijd en heeft in al die jaren nooit een metamorfose ondergaan. Sanoma maakte enkele maanden geleden al bekend bezig te zijn met een nieuw design en dat is afgelopen nacht online geplaatst.

Het oude design van Nu.nl was vooral ontzettend smal en simpel. Iets wat veel gebruikers aan spreekt maar inmiddels toch echt was veroudert. Daarom werd het tijd voor een update, Nu.nl heeft er voor gekozen om wel dicht bij het oude design te blijven en een soort van doorontwikkeling te maken.

De website is iets breder geworden, de marges zijn duidelijk wat groter en er is meer aandacht voor de andere Nu sites gekomen en meer aandacht voor sociale media. Nu.nl hoopt met deze subtiele wijzigingen de bezoeker niet teveel te laten schrikken en de concurrentie bij te blijven met de nieuwste ontwikkelingen.

Veel Nederlanders bezoeken Nu.nl vrijwel dagelijks, het is dan ook de allergrootste Nederlandse nieuwssite, die bekend staat om zijn eenvoud qua layout en design, iets wat Nu.nl waarschijnlijk graag zo houdt. Of een nieuw jasje voor een website geslaagd is, dat blijft altijd moeilijk te zeggen. Het is enorm gebruikers afhankelijk, de een zal het een vooruitgang vinden maar er zijn altijd mensen die er niet aan kunnen wennen.

Er zijn in het verleden ook sites geweest die een enorme deuk hebben opgelopen na het aanpassen van hun website, waarbij vooral dalende bezoekers het grootste probleem waren. Zo is Gizmodo vorig jaar na een aanpassing 30 procent van haar bezoekers verloren, iets wat Nu.nl waarschijnlijk niet zal gebeuren maar wat wel het ergste horror scenario zal zijn.