1 min

Tags in dit artikel

, ,

Facebook tolereert niet dat gebruikers op hun account reclame maken voor Google+. Als ze dat wel doen, lopen ze het risico hun adverteerdersaccount kijt te raken.

Facebook en Google liggen al een tijdje met elkaar in de clinch over elkaars sociale netwerken. De gebruikers vormen de inzet van deze strijd. Google lanceerde onlangs een applicatie waarmee gebruikers hun Facebook-vrienden door één druk op de knop konden importeren in Google+. Facebook stak daar een stokje voor door deze applicatie te blokkeren.

Maar de ruzie tussen Facebook en Google is voorlopig nog niet ten einde. Michael Lee Jonhnson, een Britse webontwikkelaar, raakte onlangs zijn adverteerdersaccount op Facebook kwijt, omdat hij deze pagina gebruikte om meer vrienden te vinden voor zijn nieuwe account bij Google+. Facebook was daar kennelijk niet zo blij mee, want het besloot om al zijn pagina’s op Facebook op te schorten.

In een standaardreactie laat Facebook Johnson weten dat hij de gebruikersovereenkomst en advertentierichtlijnen heeft overtreden. Johnson heeft al zijn Facebook-accounts opgeheven. Heel rouwig hoeft de man overigens niet te zijn: 1460 man hebben Johnson aan hun Circles toegevoegd.

De strijd om de gebruiker is losgebarsten en alle geoorloofde middelen worden ingezet om gebruikers te verleiden een account aan te maken bij hun sociale netwerk.