Dialog lanceert online werkplekreservering om veilig te werken

De huidige pandemie zorgt ervoor dat bedrijven extra voorzichtig moeten omspringen met werknemers die terugkeren naar kantoor. Dialog heeft samen met het Deense Pronestor een online tool gemaakt waar je kantoorcapaciteit kan beheren om alle veiligheidsregels te hanteren.

Hoe groter het bedrijf, hoe complexer het wordt om de nieuwe veiligheidsregels te hanteren rond COVID-19. Veel van de processen gebeuren vandaag manueel op schema’s of in Excel-bestanden. “Dat maakt het erg lastig om alles correct op te volgen.” vertelt Anne Lescroart, sales director bij Dialog.

“Managers hebben andere dingen aan hun hoofd dan aanwezigheden rapporteren. Mensen zijn nu eenmaal gewoontedieren en om hen te laten wennen aan een nieuwe manier van werken heb je structuur en automatisering nodig. Met onze nieuwe tool kunnen we daar nu iets aan doen.”

Workspace

Dialog heeft met Deense technologiepartner Pronestor de online tool Workspace gebouwd na overleg met bedrijven en hun (her)openingsstrategie. Zo kan je de toegelaten kantoorcapaciteit beheren door het aantal beschikbare werkplekken voor reservering te beperken. De tool wijst ook op voldoende social distancing door bijvoorbeeld één of twee plaatsen tussenin onbeschikbaar te maken. Er zijn drie type desks om te reserveren: vast, flexibel en hot. Elk bedrijf beslist welke types beschikbaar zijn op welke afdeling.

Workspace draait in de cloud en werkt op elk toestel dat een internetbrowser heeft. Volgens Dialog kan je in vijf snelle stappen een desk boeken. Op termijn geeft de online tool ook inzicht op de bezettingsgraad, het aantal no-shows en andere boekingspatronen.

Dialog is niet de enige die een online werkplek reservatiesysteem uitrolt. Vorige week lanceerde Orbid (onderdeel van Ricoh) nog zijn Save your seat-tool om digitaal te reserveren.