Samsung en Logitech gaan samenwerken rond B2B-hardware

Samsung Benelux en Logitech for Business gaan een strategische samenwerking aan. Die uit zich in eerste instantie in de introductie van productbundels gericht op kantoren en thuiswerkruimtes.

Logitech for Business en Samsung Benelux willen hun krachten combineren via een strategische samenwerking. Die moet kantoorhouders en thuiswerkers overtuigen om voor de producten van beide fabrikanten te kiezen. Er is geen sprake van gezamenlijk ontwikkelde nieuwe producten. Samsung en Logitech plannen eerder om samen productbundels voor verschillende budgetten in de markt te zetten.

Verschillende pakketten

Het project leeft onder de naam ‘Meet Easy’. Er komen twee categorieën met verschillende bundels. Eén focust op persoonlijke werkplekken, de andere op videovergaderruimtes. Voor de persoonlijke werkplek komen er vier bundels met een geschrankte prijsstrategie getiteld Good, Better, Best aangevuld met een lifestyle-variant. Voor de vergaderruimtes voorzien Samsung en Logitech drie bundels gericht op kleine, medium of grote vergaderruimtes.

De samenstelling van de bundels is niet verrassend. Samsung voorziet scherm of tv, Logitech staat in voor de randapparatuur. Het gaat daarbij om een allegaartje aan mogelijkheden, van uitgebreide videovergaderoplossingen voor vergaderzalen tot hoofdtelefoons, muis en toetsenbord voor op een persoonlijk bureau. De bundels worden verdeeld via resellers die van de twee OEM’s de garantie krijgen dat de inbegrepen hardware goed met elkaar werkt.