Lenovo onthult nieuwe standalone VR-bril voor bedrijven

Lenovo heeft de Mirage VR S3 gelanceerd, de laatste nieuwe aanvulling aan zijn gamma van zakelijke VR-oplossingen.

De Mirage VR S3 is een standalone headset, wat betekent dat alle nodige rekenkracht in de bril zelf ingebouwd zit. Hij werd ontwikkeld in samenwerking met Pico Interactive, een specialist in zakelijke VR-oplossingen.

De VR-bril heeft een 4K-resolutie en geïntegreerde audio, en kan zowel met als zonder controller worden bediend. De headset is rugged, zodat hij tegen een stootje kan, maar tegelijk ook licht voor het draagcomfort. Lenovo belooft een batterijleven van maximaal drie uur.

De Mirage VR S3 is later dit jaar beschikbaar in enkele geselecteerde markten. De Benelux hoort daar in eerste instantie nog niet bij.

ThinkReality

De VR-bril draait op Lenovo’s ThinkReality-softwareplatform, dat speciaal gericht is op schaalbaarheid binnen bedrijven. Het platform biedt krachtige tools en een robuust IT-portaal om de hardware op wereldwijde schaal te beheren.

“ThinkReality is één van de eerste echt apparaat- en cloudonafhankelijke AR/VR-platformen, waarmee commerciële klanten applicaties en content op wereldwijde schaal kunnen implementeren en beheren, met wereldwijde ondersteuning”, klinkt het in een persbericht.

Met vooraf gebouwde functies en programmalogica stelt het ThinkReality-platform ontwikkelaars in staat om gemakkelijker en sneller geavanceerde applicaties te bouwen, van proof-of-concept tot productie.

Lees ook: Is het tijd om VR en AR in je onderneming te omarmen?

VR in bedrijven

Virtual reality blijft als technologie nog altijd wat in de marge, maar kende al een kleine doorbraak in bedrijven om werknemers op te leiden in veilige, herhaalbare trainingsscenario’s.

“VR helpt bij het bereiken van betere, snellere training tegen lagere kosten”, zegt Nathan Pettyjohn, Commercial AR/VR Lead bij Lenovo. “Onze zakelijke klanten zijn op zoek naar oplossingen om wereldwijd een meer vaardig en efficiënter personeelsbestand uit te bouwen en mogelijk te maken.”

“Bedrijven zijn in toenemende mate op zoek naar geavanceerde oplossingen zoals VR en AR, ondersteund door het flexibele ThinkReality-platform om applicaties binnen het hele bedrijf te schalen”, besluit Pettyjohn.