Logitech profiteert van massaal thuiswerk

Logitech profiteerde in zijn vierde kwartaal van een gestegen vraag naar webcams en andere randapparatuur door het massale thuiswerk als gevolg van de coronacrisis.

De Zwitserse hardwareproducent noteerde in het voorbije kwartaal een omzet van 709 miljoen dollar, een stijging van 14 procent ten opzichte van vorig jaar. De nettowinst bedroeg 214 miljoen dollar.

De kwartaalresultaten werden met name de hoogte in geduwd dankzij de verkoop van allerhande randapparatuur om thuiswerk te faciliteren. De verkoop van webcams lag 32 procent hoger, video collaboration zels 60 procent, en ook de verkoop van toetsenborden lag 12 procent hoger.

“We hebben vijf opeenvolgende jaren met een groei van bijna twee cijfers behaald, onze producten zijn nog nooit zo relevant geweest”, vertelt Bracken Darrell, CEO van Logitech. “Videoconferencing, op afstand werken, content streaming en gaming zijn trends op lange termijn die ons bedrijf stimuleren. De pandemie heeft deze trends niet gewijzigd: het heeft ze versneld.”

Voor het volledige fiscaal jaar 2020 noteerde Logitech een omzet van 2,98 miljard dollar, een stijging van 7 procent jaar op jaar.