1 min

Tags in dit artikel

,

Nederlanders zijn na de Italianen het meest actief met Social Media binnen Europa, dit blijkt uit een Europees onderzoek van Forrester. Uit het onderzoek blijkt ook dat het gebruik van Twitter in Nederland hoger ligt dan elders in Europa.

Van de online bevolking in heel Europa gebruikt 68 procent daarvan social media. In vergelijking met vorig jaar is dit met 7 procent gestegen. Uit het onderzoek blijkt dat 79 procent van de Nederlanders die online zijn zich maandelijks bezig houdt met sociale media. In Italië is het net iets meer, daar gebruiken 83 procent van de Italianen maandelijks social media.

Het gebruik van Twitter en social media in het algemeen blijkt in Nederland hoger te liggen dan elders in Europa. Vier procent van de Nederlanders twittert minstens wekelijks tegenover 2 procent in Europa. Behalve het gebruik van social media, bezoekt bijna de helft van de Nederlanders maandelijks een sociaal netwerk, hierbij kan je denken aan Hyves. Het gebruik van Hyves zou in Nederland vijf keer hoger zijn dan Facebook.

Wereldwijd is het gebruik van social media ook gestegen in vergelijking met vorig jaar. In China is het gebruik van social media gestegen met 18 procent en in Australië is het gegroeid met 11 procent. Noord-Amerika zag een kleine groei van 8 procent.