Proximus betaalt door coronacrisis getroffen kmo’s tot 150 euro terug

Proximus biedt kmo’s die in de maand april hun abonnement niet gebruiken de mogelijkheid om die kosten terug te vorderen. Dat bevestigde CEO Guillaume Boutin tijdens de recente aandeelhoudersvergadering van het bedrijf.

Kmo’s die als gevolg van de coronacrisis in april geen gebruik maken van hun lijn(en) en financiële steun wensen, kunnen een creditnota van één maand krijgen voor de abonnementskosten van de onbenutte dienst(en). Het gaat dan om internet, tv, vaste lijn, een mobiel abonnement of Bizz Call Connect.

Heel wat zelfstandigen en kleine bedrijven zagen zich door de lockdown-maatregelen die momenteel van kracht zijn genoodzaakt om de activiteiten tijdelijk te staken. Proximus wil deze klanten naar eigen zeggen helpen om de financiële druk te verlichten, door de abonnementskosten voor één maand kwijt te schelden.

Wie van het aanbod gebruik wil maken, moet wel zelf een aanvraag indienen. Daarvoor is een formulier beschikbaar op de website van de provider. In de kleine lettertjes staat bovendien te lezen dat de korting maar één keer kan worden toegekend en maximaal 150 euro bedraagt.

Belga weet nog dat Proximus voor middelgrote tot grote bedrijven de situatie geval per geval zal bekijken om een oplossing aan te bieden. Particulieren kunnen geen gebruik maken van het aanbod, maar krijgen wel tijdelijk meer data en belminuten.