1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Uit de Providermonitor van de Consumentenbond blijkt dat zo’n 39 procent van de klanten klachten hebben over hun provider. Het gaat om onder andere een slechte service, maar ook storingen zorgen voor veel klachten.

De eerste editie van de Providermonitor richt zich op zowel augustus als september van dit jaar. Dat de providers nog veel werk te doen hebben in het nieuwe jaar is zeker. 39 procent van de klanten heeft namelijk nog klachten over zijn of haar provider.

Uit de Providermonitor is gebleken dat XS4ALL de minste klachten te verwerken krijgt. De ondervraagden gaven deze provider een 7,8 als eindcijfer. XS4ALL wordt gevolgd door HetNet, met een 7,2. KPN staat met een 6,9 op een derde plaats. Als slechtste kwam Ziggo uit de test. Deze kreeg het eindcijfer 5,9 en sluit daarmee de lijst af.

Voor deze resultaten werden tweeduizend mensen ondervraagd. Vooral de kwaliteit van internet, de kwaliteit van de telefoonverbinding en het afhandelen van storingen is nog te verbeteren. Meer dan de helft van de klanten van Ziggo en Telfort hebben aangegeven last te hebben gehad van een storing. Ook administratieve problemen staan hoog op de lijst.