1 min

Tags in dit artikel

, ,

Het bekijken van online video’s wordt steeds populairder. Dit komt mede door een stijging van het aantal abonnementen voor breedbandinternet maar ook de jeugdige internetter is verantwoordelijk voor de stijging in populariteit.

31 procent van de volwassen internetgebruiker gaf aan dat ze tenminste één keer in de week een online video bekeek, dit was vorig jaar nog 25 procent. Deze getallen blijken uit een onderzoek van Leichtman Research Group onder internetgebruikers in de VS.

In dit onderzoek is niet alleen het gebruik van online video’s meegenomen, maar ook het afspelen van filmpjes op bijvoorbeeld de Apple iPhone en mobiele telefoons.

De jonge surfer maakte veel meer gebruik van online video’s dan anderen. Van jongeren tussen de 18 en 34 jaar bekeek 42 procent minimaal één keer per week naar een online video op bijvoorbeeld YouTube. Bij 35-jarigen of ouder lag dit aantal een stuk lager op 15 procent.

Een heel kleine groep (vier procent) overweegt zelfs om de televisie helemaal de deur uit te doen en alleen nog maar online filmpjes te bekijken.

"Online video is een medium in opkomst en niet direct een bedreiging voor traditioneel televisiekijken. Het medium kan heel goed op zichzelf staan", aldus Bruce Leichtman, president van LRG.