1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Er is een onderzoek gedaan naar de Digitale Video Consument door het advies bureau Bain & Company. Over vijf jaar, in 2012, zal twintig procent van al het kijkgedrag on demand zijn, dit is via de iPod, mobiele telefoon en computer. Dit was al te verwachten want het bureau Gartner heeft onderzocht dat Europeanen nog geen interesse hebben in mobiele televisie, dus de normale televisie gaat voorlopig nog niet weg.

Bain & Company hebben hier een aantal verklaringen voor, zo zeggen ze dat het internet voor andere doeleinden gebruikt moet worden als een televisie. Ze zeggen ook dat televisie kijken een ‘lean back’-ervaring is en de computer een ‘lean forward’-ervaring is, dit betekend een passieve en een actieve bezigheid. Er wordt ook niet minder televisie gekeken, een gemiddelde televisie kijker, kijkt ruim drie uur per dag. Dit blijft ook toenemen.

Het toenemende gebruik van personal video recorders en HD-tv zal er niet voor zorgen dat mensen snel zullen overstappen op internet televisie. Over tien jaar zal het wel interessant worden, de mensen die nu on demand tv kijken zijn voornamelijk de jongeren.