1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Volgens duizend leraren die in Engeland en Wales een onderzoek hebben gedaan, motiveert gamen je om te gaan leren. De BBC vertelde dat meer dan helft van de leraren computerspelletjes in de les heeft gebruikt en deze in de toekomst wil blijven gebruiken.

91 procent van de ondervraagde leraren vindt dat computerspellen de motorieke vaardigheden verbeterden en 60 procent meende dat leerlingen ook kennis vergaren en leren nadenken. Spelletjes kunnen bovendien gepersonaliseerd leren mogelijk maken, zodat leerlingen op hun eigen tempo en manier kunnen leren. Niet alle effecten zijn echter positief, tweederde van de leraren is bezorgd over de sociale effecten.

Dit onderzoek is gehouden vanwege het project "Teach with games". Dit project duurt een jaar en wordt uitgevoerd door Nesta Futurelab en Electronic Arts (EA). De volgende stap is dat onderzocht wordt wat de invloed op de onderwijskwaliteit is bij het gebruikmaken van commerciële spellen tijdens de les. Enkele spellen die hierbij gebruikt worden, zijn The Sims 2, RollerCoaster Tycoon 3 en Knights of Honour. Bovendien wordt gekeken hoe lesmethoden ontwikkeld kunnen worden op basis van deze en andere spellen. Ook niet-commerciële spellen zullen onderzocht worden.

Wij danken Donenzone voor het insturen van dit artikel!