1 min

Tags in dit artikel

Inleiding en verhaallijn

Achtergrond


In 2007 haalden Steven Spielberg en Michael Bay de Transformers terug van nooit-helemaal-weggeweest. Met hun film trokken ze een hoop nieuwe fans aan, stootten ze evenzeer een deel oude fans af en lieten anderen zwemmen in een vijver van nostalgie. Dat gold ook voor de eerste game, die wisselend presteerde op de verschillende gameplatforms. En dat zal hoogstwaarschijnlijk ook voor deze game zo zijn. Maar liefst vijf verschillende ontwikkelaars hebben aan deze game gewerkt en dat leverde evenveel games op voor zeven gameplatforms. De XBOX 360- en PS3-versies werden ontwikkeld door Luxoflux. Wij speelden de XBOX 360-versie voor jullie en hoe dat beviel lees je in deze review.

Verhaallijn


De game bestaat zoals gewoonlijk uit twee campagnes: die van de Autobots en van de Decepticons. De verhaallijn van de film wordt min of meer gevolgd, maar de makers deinzen er niet voor terug om buiten de lijntjes te kleuren. Dat is een goede keuze geweest: op die manier blijft de hoeveelheid déjà-vû’s beperkt. Bovendien verschillen de campagnes van de Autobots en Decepticons genoeg om op zijn minst te overwegen om ze beiden uit te spelen.