2min

Tags in dit artikel

Tiscali lanceert, in samenwerking met verschillende filmdistributiemaatschappijen de meest complete en toonaangevende filmportal van Nederland: ditmoetjezien.nl. Deze site is een compleet en diepgaand platform voor films die gaan verschijnen, films die al draaien, DVD-releases, filmprijsvragen, bioscoop- en DVDnieuws, wallpapers, logo s en bovenal uniek beeldmateriaal. Het beeldmateriaal op ditmoetjezien.nl is exclusief en komt onder meer uit de films van UIP en Columbia TriStar en bestaat uit videoclips, Behind the Scenes , the Making Of en ruw filmbeeldmateriaal dat nergens anders te zien is. Er is aandacht voor alle soorten films en genres, van Collateral tot La Mala Educacion, van White Chicks tot Simon. De site biedt via themaspecials een kijkje achter de schermen van de filmwereld, zoals het maken van animatiefilms. Bovendien zijn er vanaf volgende week exclusieve interviews met sterren van wereldformaat te zien van dè filmcriticus van Nederland, René Mioch. Hij maakte de korte filmpjes op het beroemde Filmfestival van Venetië voor Tiscali.

Ditmoetjezien.nl is voor ons een fantastische manier om aan filmliefhebbers nog meer uitgebreide informatie te geven over onze films en onze prijsvragen. Internet is de ideale plek om beeldmateriaal en nieuws – in elke fase van de levensloop van een film – goed en snel te brengen, aldus Max van Praag, General Manager van United International Pictures Netherlands.

Voor alle soorten filmliefhebbers is deze portal een aanwinst. Met een uniek en breed up-to-date aanbod van filmmateriaal en interessante achtergrondinformatie over diverse filmgenres, heeft ditmoetjezien.nl een geweldig potentieel, zowel voor ons als voor filmfans, aldus Heleen Snijder, Promotions Manager van Columbia TriStar Films Nederland.

Film is voor Tiscali een belangrijke pijler binnen het streven om via het internet alle vormen van entertainment en communicatie beschikbaar te maken voor consumenten. 2,3 miljoen Nederlandse huishoudens hebben een breedbandaansluiting en kunnen snel surfen en mailen. Voor hen is het belangrijk dat er kwalitatieve en leuke entertainmentdiensten zoals film, muziek, games en straks ook telefonie, beschikbaar zijn. In de wereld van de film speelt internet een belangrijke rol voor promotie en distributie. Wij verwachten dat die relatie steeds sterker wordt. Dat onderstrepen wij ondermeer door het sponsoren van het Nederlands Filmfestival en het financieren van de nieuwste film van Theo van Gogh, 0605 de film, zegt Patricia Spuijbroek, lid van de directie van Tiscali Benelux en Scandinavië.