2min

Tags in dit artikel

,

De winkels van het noordelijke computerbedrijf NoRRoD gaan de concurrentie aan met supermarkten. Branchevervaging en constante berichtgeving over de prijzenoorlog waren de directe reden tot deze ludieke actie.

De keten die onder andere in Emmen, Zwolle, Leeuwarden en Groningen gevestigd is, gaat als protest anderhalfliterflessen Coca Cola verkopen onder de prijs van de bekendere supermarkten. "Het begrip branchevervaging is sterk vertegenwoordigd in de computermarkt. Veel supermarkten, bouwmarkten en speelgoedwinkels verkopen computers en aanverwante artikelen. Dit is opvallend, aangezien het een product betreft waar een goed advies van belang is en dat kun je niet krijgen in een bouwmarkt of een supermarkt", aldus Dhr. Hooft, directeur NoRRoD Computers.

Volgens Dhr. Hooft zijn supermarkten ook niet transparant in hun prijzen. Prijzen zijn niet aan te treffen op internet en dat is volgens hem niet voor niks. De klanten moeten prijzen kunnen vergelijken zoals dit nu ook het geval is met de meeste elektronica. In de computerbranche wordt al langer gewerkt met kleine marges (marges van vier procent op notebooks zijn volgens NoRRoD geen uitzondering). "Wat dat betreft is de computerbranche best jaloers op de marges van supermarkten."

Op dit moment is het nog onduidelijk of NoRRoD de Coca Cola opneemt in het standaardassortiment. Men denkt dat de kleine voorraad van een paar duizend flessen snel zal zijn uitverkocht.

Meer informatie over de actie kun je vinden op de site van NoRRoD. Hierop staat ook de prijs van een fles cola. Er hebben zich nog geen supermarkten gemeld om een reactie uit te brengen.