1 min

Tags in dit artikel

De ICT-Barometer van Ernst en Young heeft gemeten dat de ontevredenheid in de ICT-diensten tot een record hoogte is gestegen.

In 2003 was er een banentekort in de ICT sector, toen leverden de ICT’ers nog voldoende werk af. In 2003 was het ontevredenheidspercentage dus niet zo hoog, tien procent. In vergelijking met anno 2007 zijn de diensten van 2003 erg goed, 21 procent is nu ontevreden over ICT diensten. Daarbij komt dat ongeveer vijftien procent overweegt over te stappen naar een andere dienstverlener.

"Opdrachtgevers krijgen niet de resultaten waarvoor ze getekend hebben. Dat leidt tot forse frustraties," aldus Jacob Verschuur, directeur ICT Leadership bij Ernst & Young. "Het is alsof de ICT-dienstverleners niets geleerd hebben van het recente verleden. Telkens als de budgetten stijgen keldert de kwaliteit van de geleverde diensten. Doodzonde, want met dit gedrag snijden ze zichzelf uiteindelijk in de vingers."

Op dit moment gebruikt één op de vier managers mobiel internet, erg populair is het dus nog niet. Dit komt waarschijnlijk door de hoge kosten aldus Ernst & Young. Opmerkelijk is wel dat meer mannen als vrouwen de dienst gebruiken. Mannen gebruiken het drie-maal zoveel.