Palo Alto introduceert AI die netwerkproblemen zelf oplost

Palo Alto Networks introduceert twee nieuwe netwerk toestellen voor corporate kantoren en edge locaties. Tegelijk lanceert het bedrijf een AI-technologie die automatisch technische problemen oplost. De nieuwe toestellen en AI-technologie zijn gebaseerd op CloudGenix netwerk management software. 

De twee nieuwe netwerktoestellen richten zich beide op andere omgevingen. De Ion 1000 is ontwikkeld om detailhandel winkels en andere edge locaties te verbinden met een centraal netwerk. Daarnaast is er de CloudGenix Ion 9000, het grootste CloudGenix toestel tot op heden. Met dit apparaat richt Palo Alto zich op grotere locaties zoals hoofdkantoren van grote bedrijven. 

Palo Alto is vooral bekend om zijn cybersecurityproducten. Daarom mocht ook deze focus niet ontbreken in de introductie van nieuwe toestellen en technologieën. De organisatie voegt integraties toe tussen CloudGenix en zijn Prisma Access Platform. Hierdoor kunnen enterprises zich beter beschermen tegen cyberaanvallen. Systeembeheerders krijgen de mogelijkheid om beveiligingsinstellingen voor de CloudGenix infrastructuur van hun bedrijf te configureren via de Prisma Acces interface. 

Nieuwe AI-functies voor CloudGenix

De nieuwe AI-functies richten zich op makkelijke probleemoplossing voor netwerken. Een veelvoorkomend probleem is dat onderhoudstools een groot aantal waarschuwingen voor technische problemen geven. Hierdoor wordt het moeilijk om te achterhalen wat de bron van het probleem is. Door AI-technologie toe te voegen aan CloudGenix, worden waarschuwingen automatisch gegroepeerd en gekoppeld aan een gezamenlijke oorzaak. Hierdoor kunnen netwerkbeheerders het probleem sneller oplossen. 

Naast het groeperen van meldingen, kan de AI-technologie ook een aantal fouten zelf oplossen. Palo Alto Networks beweert dat zijn software 99% van de problemen gerelateerd aan netwerk- en applicatietoegang kan oplossen.