1 min

Tags in dit artikel

, , ,

De Rabobank wil widgets gaan gebruiken om jonge mensen aan te spreken. Dit wil de bank doen om jongeren betrokken te houden bij de bank. Een widget is een kleine applicatie die je kunt plaatsen op je desktop of in je webbrowser. De naam is afkomstig van Apple’s besturingssysteem, maar is tegenwoordig een verzamelnaam geworden voor dit soort toepassingen. "Een 18-jarige heeft veel functies van internetbankieren niet nodig," zo redeneert de bank.

De Rabobank wil aanslaan bij jongeren. "Widgettechnologie is een belangrijke oplossing," aldus Willem de Jager van de Rabobank. Widgets waarmee kleine dingen, zoals je saldo checken, snel kunnen gebeuren kunnen handig zijn voor jongeren. Ook kan men de widgets op een persoonlijke internetpagina gebruiken, zoals je eigen Google startpagina. De Rabobank bracht begin dit jaar de eerste widget (in dit geval gadget genoemd) voor Windows Vista uit. Deze widget geeft via de desktop direct toegang tot Rabobank Beleggers TV.

"Het is belangrijk om te innoveren. De generatie die na 1980 is geboren, is moeilijk aan een bank te binden. Zij wisselen met één muisklik van bank. De oudere generatie is juist erg trouw aan de bank, jaarlijks stapt er slechts één procent over naar een andere bank", aldus de Jager, adjunct-directeur Mobiel & Business Development.
Het is de vraag of jongeren gebruik blijven maken van de huidige manier van bankieren. De Jager: "De jonge generatie kent ook de alternatieven."