Salesforce breidt Marketing Cloud uit en integreert Datorama met Tableau

Salesforce heeft een aantal updates doorgevoerd aan zijn Marketing Cloud-product waarmee het werknemers die van thuis uit werken extra wil ondersteunen. Een ervan is de integratie van Einstein AI in Interaction Studio.

In Salesforces Interaction Studio kan je diverse ervaringen coördineren rond promoties, kortingen en aanbiedingen over diverse kanalen. Met de nieuwe updates kan je voortaan Einstein inschakelen voor bijvoorbeeld gepersonaliseerde recepten, beslissingen en A/B/n-testen.

Lees dit: Wat Tableau en Salesforce voor elkaar kunnen betekenen

De nieuwe Datorama-integratie met Tableau werd speciaal ontwikkeld om marketing en enterprise data te connecteren voor betere analytics-resultaten. Salesforce kocht Datorama in 2018. Een jaar later was Tableau aan de beurt voor 15,7 miljard dollar.

Pardot

Tot slot krijgt Pardot, de marketing automation tool van Salesforce, vier nieuwe functies: AI-gestuurde B2B marketing analytics, Einstein marketing attributie analytics, nieuwe business units en developer sandboxes. Pardot behoort sinds 2013 tot Salesforce toen het bedrijf ExactTarget overkocht in 2013. ExactTarget had Pardot overgekocht in 2012.

Adam Blitzer, EVP & GM of Digital bij Salesforce benadrukt dat het uitdagende tijden zijn met het coronavirus. “Iedereen staat nu voor een digitaal noodzakelijke transformatie naar een digital-first klantondersteuning. Salesforce heeft als focus om bedrijven te helpen in hun engagement met klanten, waar ze ook werken. Het zijn ongeziene tijden voor marketeers, ongeacht welke industrie.”