Nutanix integreert verder met ServiceNow

Nutanix rolt een upgrade uit voor zijn diensten die het leven van IT-beheerders eenvoudiger moet maken. Nieuwe functies en een verdere integratie met ServiceNow staan centraal.

Nutanix pivoteert al geruime tijd van een hardware- en hyperconvergedspecialist naar een SaaS-bedrijf. Centraal in die ambitie staat eenvoud. De hardware-agnostische tools van het bedrijf moeten het IT-departement voor een stuk ontzorgen door overzicht en automatisering te bieden. Nutanix kondigt nu upgrades van zijn portfolio aan in die lijn.

Integratie

Eerst en vooral krijgt Nutanix Calm 3.0 verdere integratie met het ServiceNow-platform. Klanten krijgen voortaan toegang tot de approval flow- en auditmogelijkheden van ServiceNow in het beheer van de levenscyclus van toepassingen. Klanten van Nutanix Prism Pro krijgen dan weer de mogelijkheid om te reageren op waarschuwingen via hun ServiceNow-portaal of andersom, via een bestaand ticketingsysteem automatisch gecreëerde ServiceNow-tickets oplossen. Die integratie heeft als doel een end-to-end-IT-managementworkflow mogelijk te maken.

Lees ook: 10 jaar Nutanix: onzichtbare hardware, eenvoud in hyperconverged en SaaS

Xi Beam-klanten kunnen dan weer via ServiceNow automatisch tickets genereren op basis van kostenbesparende aanbevelingen. Denk daarbij aan de migratie van workloads van de private naar de publieke cloud, wanneer dat bijvoorbeeld voordeliger lijkt. De nieuwe integraties bouwen verder op de bestaande automatiseringsmogelijkheden met het platform die al sinds eind vorig jaar bestaan.