SAS gaat samenwerken met Comark om SaaS-aanbod te versterken

SAS kondigt aan te gaan samenwerken met Comark. Comark is een Leuvens bedrijf dat is gespecialiseerd in marketing automation, customer engagement en personalization. Samen leggen de bedrijven een brug tussen IT en marketing. Dankzij de samenwerking kan SAS een nieuwe markt verkennen en zijn diensten uitbreiden. 

Het nieuwe partnership is onderdeel van een strategie van SAS om breder in te zetten op software-as-a-service (SaaS). Met SAS Customer Intelligence 360 kunnen klanten op een efficiënte manier hun digitale en CRM-marketing aansturen vanuit één interface. Dankzij dit SaaS-model van SAS krijgen nu ook midmarket klanten toegang tot enterprise marketingsoftware voor een betaalbare prijs. 

SAS zocht naar een partner om zijn klanten bredere opties te kunnen aanbieden in zijn SaaS-pakket. Deze partner heeft het bedrijf in Comark gevonden. Comark is een belangrijke speler in de marketingwereld, met kennis van zowel marketing automation als van de digitale kant, zo beweert Steven Hofmans, Business Solutions Manager bij SAS.

Communicatie tussen marketing en IT

Comark maakt deel uit van de Cronos Groep, een van de grootste IT-consultancygroepen in België. Het bedrijf houdt zich bezig met marketingtechnologie en werkt samen met verschillende grote en kleinere organisaties in België. 

“We begeleiden onze klanten bij het vinden van de juiste technologie voor hun behoeften, en vervolgens helpen we om die oplossingen te implementeren of met andere tools te integreren. Bij gebrek aan resources en tijd zullen we klanten ook bijstaan om met deze technologie campagnes op te zetten”, vertelt Ken Borremans, één van de oprichters van Comark. 

In veel bedrijven is de communicatie tussen marketing en IT beperkt en moeizaam. Beide afdelingen spreken een andere taal. Comark probeert juist om marketing en technologie te blenden, zowel de tools als de mensen. “We begrijpen wat marketeers nodig hebben en helpen hen dankzij onze technologische kennis aan de juiste oplossingen”, aldus Borremans. 

Voordelen voor beide partijen

Met de samenwerking wil SAS de expertise in marketing automation die Comark heeft ook aan zijn eigen klanten aanbieden. “Wij willen er natuurlijk voor zorgen dat onze klanten een optimaal rendement halen uit het gebruik van onze software. Weliswaar hebben niet alle organisaties daarvoor de nodige resources en kennis aan boord. Nu zullen zij dus kunnen rekenen op de diensten van Comark om hen in hun marketing journey te begeleiden”, legt Hofmans uit. 

Niet alleen voor SAS, maar ook voor Comark levert de samenwerking voordelen op. “Bij marketing komen eveneens analytics kijken en SAS beschikt over de meest complete CI-tool die volledig in-house ontwikkeld is. Waar je soms meerdere oplossingen moet combineren, biedt SAS de mogelijkheid om alle klanteninteracties vanuit één interface te orkestreren: digital marketing, CRM en content. Bovendien hebben we met SAS een lokale partner gevonden, en dat vinden wij ook heel belangrijk”, zo vertelt Borremans.