Google Cloud krijgt Premium Support-abonnement

Google Cloud kondigt aan dat het een Premium Support-abonnement lanceert voor bedrijven die cruciale workloads op de cloud infrastructuur draaien. Voor de meest urgente situaties heeft Premium support een reactietijd van slechts 15 minuten. Dit nieuwe support-abonnement voor het Google Cloud Platform ligt in lijn met de G Suite support-mogelijkheden. 

Google is druk bezig om te zorgen dat meer grote bedrijven gebruik gaan maken van Google Cloud. Dit nieuwe Premium Support-plan, sluit aan op eerdere ontwikkelingen om Google Cloud aantrekkelijker te maken voor deze grote bedrijven. Zo kondigde Google eerder al een samenwerking met IBM aan om Power Systems naar de cloud te halen. 

“Premium Support is ontwikkeld om beter in te spelen op de behoeften van onze klanten die gebruik maken van moderne cloud technologie”, schrijft Google’s VP van Cloud Support, Atul Nanda. “We hebben geïnvesteerd in een verbetering van de customer experience met een vernieuwd support-model dat proactief, uniform, gericht op de klant en flexibel is om aan de verschillende behoeften van hun bedrijven te voldoen.”

Wat klanten kunnen verwachten

Google belooft dat Premium Support klanten een oproep kunnen doen op ‘content-aware experts’ die hun applicatie en infrastructuur door en door kennen. Klanten hebben ook toegang tot een gespecialiseerde technical accountmanager die helpt bij elk probleem dat zich voordoet. 

Bedrijven die Premium Support gebruiken kunnen ervoor kiezen om tegen meerprijs Technical Account managers in meerdere regio’s te krijgen. Hierdoor is er op elk moment van de dag iemand beschikbaar om ze te helpen in het geval er iets misgaat. 

Als toevoeging helpt het Google supportteam premium-gebruikers om zich voor te bereiden op speciale evenementen, zoals Black Friday. Die dag zorgt vaak voor enorme pieken in websiteverkeer en kan potentiële problemen opleveren. 

Prijzen voor de ondersteuning

Met het Premium Support-abonnement belooft Google een reactietijd van 15 minuten voor P1-zaken. Dit zijn situaties waarbij een applicatie of infrastructuur onbruikbaar is in de productie. Andere features zijn onder andere training, nieuwe product reviews en ondersteuning bij problemen met systemen van derden. De prijzen die Google hanteert voor de premium-ondersteuning, zijn gebaseerd op de maandelijkse GCP-uitgaven van een bedrijf. De extra ondersteuning zal zeker niet goedkoop zijn. Prijzen starten met een minimum van $12,500 per maand, volgens Google’s pricing calculator.