Belgische PieSync in handen van marketingspecialist HubSpot

De Amerikaanse marketingspecialist HubSpot neemt de Gentse start-up PieSync over. Die heeft een platform ontwikkeld om data te synchroniseren tussen verschillende cloudapplicaties.

Veel van de mogelijkheden van het marketingplatform van HubSpot vereisen dat verbinding wordt gemaakt met één van de meer dan 300 beschikbare integraties om data naar het platform toe te trekken of met andere platformen te delen. PieSync biedt een eenvoudige interface om applicaties te integreren en nauwkeurig te bepalen welke data moeten worden gedeeld.

“Onze klanten integreren gemiddeld meer dan vijf verschillende applicaties van derden met HubSpot en dat aantal groeit gestaag”, zegt Andrew Lindsay, verantwoordelijk voor business development bij HubSpot, tegen Silicon Angle. “De overname van PieSync wordt een sessentieel onderdeel van onze roadmap voor het platform.”

Lindsay benadrukt dat PieSync ook na de overname als een zelfstandige dienst blijft verder bestaan. PieSync werd in 2014 opgericht en is al vier jaar een HubSpot-partner. Door de overname kan de technologie van het Gentse bedrijf dieper in het HubSpot-platform worden geïntegreerd.

“Mattias en ik hebben PieSync opgericht om bedrijven te helpen bij het ontsluiten van de waarde van het verbinden en synchroniseren van informatie in de snelgroeiende SaaS-markt”, zegt Ewout Meyns, mede-oprichter en CEO van PieSync in een persbericht. “We delen de visie van HubSpot op een wereld waarin contact- en bedrijfsgegevens centraal staan in elke organisatie.”

Het team van PieSync blijft opereren vanuit het kantoor in Gent, onder leiding van Meyns en mede-oprichter Mattias Putman.