Adobe maakt Magento Commerce beschikbaar op AWS en Azure

Adobe maakt zijn Magento Commerce-platform algemeen beschikbaar op Amazon Web Services en Microsoft Azure. Het e-commercesysteem geeft gebruikers op deze manier de flexibiliteit om de cloudprovider van hun keuze te kiezen.

Bedrijven gebruiken Magento Commerce om online winkels te creëren en te onderhouden met behulp van een geïntegreerde set tools. Het platform wordt vooral gebruikt door kmo’s om hun e-commerce-activiteiten uit te voeren. 

Overname

Adobe nam afgelopen jaar het opensource Magento-platform over voor 1,68 miljard dollar, dat op dat moment zo’n 155 miljard dollar aan jaaromzet had verwerkt, aldus Silicon Angle. De overname moest Adobe helpen om te concurreren met Salesforce, dat vergelijkbare diensten voor marketing, sales en services aanbiedt in de cloud. Salesforce betaalde in 2016 twee miljard dollar voor het e-commerceplatform van Demandware.

Analyse-dashboards

Sinds de overname van Magento Commerce heeft Adobe een aantal nieuwe functies toegevoegd, speciaal ontworpen om verkopers te helpen hun dagelijkse activiteiten efficiënter uit te voeren. Zo is onder meer een verzameling analyse-dashboards toegevoegd, genaamd Commerce Dashboards. Deze houden de voorraadstatus en belangrijke bedrijfsstatistieken bij. Bovendien kan Magento Commerce worden gebruikt in combinatie met de marketingautomatiseringstools van Adobe. Hierbij wordt content dynamisch aangepast voor verschillende doelgroepen en dat alles zonder menselijke input. 

Adobe Sensei

Verder biedt Adobe Magento-gebruikers ook vroege toegang tot een nieuw programma voor productaanbevelingen. Het programma wordt aangedreven door het AI-platform Adobe Sensei en staat gepland om in januari 2020 officieel gelanceerd te worden. Het stelt gebruikers in staat om hun klanten op een eenvoudige manier gepersonaliseerde winkelaanbevelingen te bieden.

Daarbij heeft Adobe ook integratie met Adobe Stock mogelijk gemaakt. In deze beeldendatabase zijn meer dan 130 miljoen stockafbeeldingen te koop. Via een doorzoekbare interface in het beheerderspaneel hebben Magento-gebruikers nu toegang tot deze afbeeldingen, waardoor ze gelicentieerde afbeeldingen kunnen ontdekken, bekijken en insluiten in hun online winkels.