Belnet omarmt ServiceNow na transformatie door Fujitsu

Belnet migreerde zijn ondersteuning en dienstverlening naar de cloud en koos daarvoor voor een implementatie van ServiceNow. Fujitsu stond in voor de implementatie in het kader van een raamcontract met Smals.

Belnet wilde zijn operationele efficiëntie verhogen door zijn verouderde Open Ticket Source Request-systeem te vervangen door een modern cloud-alternatief. De provider, die zich specialiseert in internetconnectiviteit voor onder andere scholen, de overheid en onderzoeksinstellingen, koos voor ServiceNow.

Voor de transformatie wilde de provider naar het nieuwe cloudplatform stappen zonder legacy-data kwijt te spelen. Doel was om met een hogere efficiëntie meer talent vrij te maken van administratieve taken zodat ze zich kunnen focussen op taken die klanten rechtstreeks ten goede komen.

Raamcontract

In het kader van een lopend raamcontract met Smals kwam de implementatie in handen van Fujitsu terecht. Dergelijke raamcontracten laten andere organisaties binnen de overheid toe om beroep te doen op een partner voor een project zonder dat daar een hele nieuwe aanbestedingsprocedure voor nodig is. Pas nog sloten NTT en Smals een gelijkaardig contract.

Dat bedrijf laat nu weten dat het project is afgerond, zowel binnen tijd als binnen budget. Tijdens de implementatie moest Fujitsu rekening houden met andere partners van Belnet, net als een bestaand ecosysteem. De nieuwe integratie geeft Belnet een 360° overzicht in de prestaties van de organisatie op basis van actuele informatie.