Oracle koopt getrouwheidsplatform CrowdTwist

Oracle neemt CrowdTwist over. De softwarereus wil het getrouwheidsplatform van die organisatie integreren in Oracle CX om klanten zo meer mogelijkheden te geven.

CrowdTwist wordt eigendom van Oracle. De overname werd gisteren aangekondigd, al werd er met geen woord gerept over de financiële kant van de zaak. CrowdTwist maakt een getrouwheidsplatform voor klantenbinding. Oracle vindt dat het aanbod van het bedrijf mooi aansluit met onder andere Responsys, Eloqua en CX Unity. Het is de ambitie van het bedrijf om het Oracle Customer Experience (CX)-portfolio met CrowdTwist te augmenteren zodat het beter tegemoet komt aan de specifieke noden van Oracle-klanten.

Klantenbinding

CrowdTwist prijst zichzelf aan als één van de meest innovatieve getrouwbaarheidsplatformen in de markt. Het bedrijf biedt naast het platform ook ondersteuning en data-analyse aan. Momenteel biedt CrowdTwist meer dan 100 engagementstrategieën die bedrijven kunnen inzetten om klanten aan zich te binden. Bestaande klanten zijn onder andere Nestle, Foot Locker en Budweiser.

Oracle zet de laatste weken sterk in op zijn CX-portfolio. Enkele weken gelden kondigde het bedrijf nog een hele batterij aan verbeteringen aan. De digitale assistent werd onder andere uitgebreid zodat die nu werkt over de hele CX-cloud. B2B-functionaliteit kreeg een injectie van data analytics en verschillende industrieën zoals Telecom en Media werden voorzien van een specifiek aanbod op maat.