1 min

Tags in dit artikel

, ,

Uit een persbericht dat Belgacom verspreid heeft, blijkt dat het bedrijf beter presteert dan men in eerste instantie had verwacht. Zo is de nettowinst op jaarbasis met 30 procent gestegen, tot 564 miljoen euro. Ook de opbrengsten zijn licht gestegen, tot 3.039 miljoen euro. Dat is een stijging van 0,2 procent.

Zowel Belgacom als dochterbedrijf Proximus zagen ook hun klantenbestand fors aangroeien in de eerste helft van 2007. Zo kreeg Belgacom er 51.683 nieuwe TV-klanten bij. Ook Belgacom TV kreeg er 41.857 nieuwe gebruikers bij, waardoor het totaal aantal Belgacom TV-gebruikers nu op 191.348 staat, dat is boven Belgacoms verwachtingen. Dochterbedrijf Proximus deed het nog beter, 104.388 nieuwe klanten vervoegden de provider, waarvan liefst 69.564 in het tweede kwartaal. Hierdoor is het totaal aantal mensen dat met Proximus belt gestegen tot 4.415.824.

Door de goede cijfers heeft Belgacom haar verwachtingen voor het jaar 2007 in positieve zin bijgesteld, wat meteen een boost betekende voor het aandeel van het bedrijf op de beurs.