1 min

Tags in dit artikel

, ,

Voor het derde jaar op rij biedt Wehkamp van alle onderzochte webwarenhuizen de beste online dienstverlening. Maar het verschil met Neckermann is klein. Dit blijkt uit het Nationaal Onderzoek Kwaliteit Webwinkels 2003 van het Amsterdamse adviesbureau Jungle Rating. Binnen de sector home entertainment is BOL.com de absolute winnaar, gevolgd door Bruna en in de sector kleding & accessoires staat Perry Sport net boven Bon ‘A Parte.

De Nederlandse webwinkels werken volgens de onderzoekers hard aan het verbeteren van de eenvoud en het gemak van zoeken en bestellen. Aandacht voor actualiteit, multimediale toepassingen en persoonlijke dienstverlening staat nog in de kinderschoenen en krijgt naar verwachting pas in de komende jaren echte aandacht. Jungle Rating constateert wel een toenemende aandacht voor online service. Meerdere websites bieden een persoonlijke omgeving met functionaliteiten als betaaloverzichten, wenslijsten, persoonlijke voorkeuren, persoonsprofielen (‘mijn maten’), persoonlijke aanbiedingen, retouropdrachten, verzendstatus en reparatie & vervangingen. De aandacht verschuift hiermee van het verkopen van producten aan nieuwe klanten naar het beter bedienen van bestaande klanten en het opbouwen van klantloyaliteit.