2min

Tags in dit artikel

,

Intro & Verhaal

Het verhaal van Crysis Warhead is dat van Michael "Psycho" Sykes, een van de Delta Force leden die je als Nomad tegenkwam in Crysis. Het verhaal loopt parallel aan dat van Crysis, en vertelt wat er aan de andere kant van het eiland gebeurde op het moment dat jij als Nomad aan het spelen was in Crysis.



Het verhaal van Psycho begint op gelijke wijze als dat van Crysis, je wordt gedropped op het eiland waar je een kleine tutorial krijgt om de controls kort duidelijk te maken. Gelukkig duurt dit maar heel even en zit je daarna direct al in de actie.
Er is een container gesignaleerd waar vermoedelijk een kernkop in zit. Psycho heeft de opdracht gekregen om deze te veroveren op de KPA (Korean People’s Army), en zo begint de wilde achtervolging.
Tijdens de achtervolging zul je hulp krijgen van verschillende kanten, zo zullen er zo nu en dan dingen voor je gebombardeerd worden en wordt je een tijd lang vergezeld door een ander Nanosuit-team op het eiland. Ook krijg je regelmatig hulp vanuit de lucht van O’Neill, een oude bekende van Psycho. De exacte relatie tussen O’Neill en Psycho wordt tijdens het spel duidelijk.



Het verhaal is echt stukken beter dan dat van Crysis. Waar je in Crysis soms het idee had allemaal losse verhaaltjes te spelen die achter elkaar geplakt waren, speel je in Crysis Warhead één doorlopende verhaallijn. Het is geen bestseller verhaal, maar zeker niet oninteressant dankzij de manier waarop het gepresenteerd wordt.
Ook heb je veel minder het idee dat je alleen bent op het eiland. Waar je in Crysis nauwelijks met andere USM-soldaten (United States Militairy) samenspeelde, kom je die in Crysis Warhead stukken vaker tegen en speel je eigenlijk maar een klein gedeelte van het spel alleen, en tijdens die stukken wordt je vaak vanuit de lucht begeleid door O’Neill.
Helaas is het verhaal ietswat kort, afhankelijk van je ervaring met shooters natuurlijk. Ik mag zeggen dat ik zelf flink wat ervaring heb met shooters en ik was in ongeveer 4 uurtjes klaar, maar als je wat rustiger speelt en de omgevingen wilt bekijken dan kan je uitgaan van 6 uur, wat niet heel erg verrassend is voor een uitbreiding.

Table of contents