2min

Tags in dit artikel

, , , ,

Inleiding

Het is inmiddels al meer dan vier jaar geleden dat Electronic Arts mijn smaak in games definitief wist te veranderen. Als reviewer heb ik natuurlijk wel eens wat horrorgames moeten oppakken, maar daar raakte ik niet aan verknocht. Persoonlijk ben ik niet echt van de drukkende spanning die zulke games bieden, in combinatie met een vaak afgezaagd verhaal.

Toen kwam in 2008 het eerste deel van Dead Space op de markt. Als horrorgame bleek Dead Space wat mij betreft minstens net zo spannend is als F.E.A.R. of Doom, om maar wat games te noemen. Wat het hem echter bij mij deed was het meeslepende, mysterieuze verhaal dat EA Redwood Shores in de game verwerkte. Ik moest en zou deze game tot een goed einde brengen en was aan het einde erg tevreden met het werk van deze ontwikkelaar.


Het bleef een tijdje redelijk stil rondom de franchise, maar een opvolger bleef ondanks matige verkoopcijfers niet uit. Dead Space 2 werd net als zijn voorgangers goed ontvangen in de media, maar kon net zo goed geen hoge verkoopcijfers realiseren. Desondanks kwam Electronic Arts vorige maand ook met een derde deel op de proppen, waarmee opnieuw getracht wordt om de gamer aan te spreken. De vraag is natuurlijk of dat ditmaal wél zal lukken. Drie maal is scheepsrecht. Toch?


Ik testte Dead Space 3 op de PlayStation 3. De game kost voor deze console op het moment van schrijven ongeveer 48 euro. Ook op de PC en Xbox 360 kan je aan de slag met Dead Space 3, de game wordt op deze platformen voor respectievelijk 43 euro en 57 euro aangeboden.