2min

Tags in dit artikel

, , ,

Talend laat aan Techzine weten over de introductie van een nieuwe oplossing in samenwerking met Cloudera, Qlik en Keyrus. Customer Experience Excellence (C2X) biedt een 360-graden klantoverzicht voor real-time personalisatie van elk klantcontact. Hiervoor combineert C2X historische-, realtime- en backend-data met analysemogelijkheden en kunstmatige intelligentie (AI).

Organisaties moeten op deze manier in staat zijn om sneller te reageren op klantgedrag volgens de juist personalisatiestrategie. Om het belang hiervan aan te tonen, verwijst Talend naar een onderzoek van Gartner. De vaardigheid waarmee merken klantdata verzamelen, integreren en analyseren blijkt bepalend voor het vermogen om flexibeler, efficiënter en doeltreffender te zijn dan concurrenten.

Mogelijkheden

C2X combineert de consulting-expertise voor data-intelligentie met big data-functionaliteiten van  Keyrus, algoritmes voor machine learning en analysemogelijkheden van Cloudera, discovery- en visualisatietechnologie van Qlik en Talend Data Fabric voor de functionaliteiten voor data-integratie. De integrale oplossing stelt bedrijven in staat om eenvoudig klantgerichte dataworkflows te ontwikkelen. Deze workflows gebruiken informatie van alle huidige en toekomstige omni-channel contactpunten met klanten, zoals winkels, callcenters, websites, e-mail, apps en social media.

Met C2X brengen bedrijven alle klantdata samen in één data lake. Vervolgens worden de analysemogelijkheden en AI toegepast om gebruikers te helpen met het voorspellen van het klantgedrag en om de juiste aanbevelingen te doen. Dit moet bijdragen aan een betere klantervaring en de kans op succesvolle transacties verhogen. Verkoopmedewerkers kunnen met C2X proactief te werk gaan bij elk klantcontact.

Toepassing

Sommige bedrijven hebben C2X al gebruikt, waaronder APRIL Technologies. De leverancier van IT-oplossingen zag dat de oplossing drie voordelen oplevert. Succesvolle inzet van geavanceerde big data-technologieën is er daar één van. Ook het ontwikkelen van een krachtige business case, zodat APRIL Technologies kan optreden als big data-ambassadeur, ziet het bedrijf als een voordeel. Tot slot wordt een krachtig technologieplatform dat flexibel genoeg is al de toekomstige big data-projecten te ondersteunen genoemd.