Salesforce lanceert Einstein Analytics for Partners

Salesforce heeft zijn partner relationship management (PRM)-tool uitgebreid met Einstein Analytics for Partners, Quip for Salesforce en self-service reports. De nieuwe functies moeten channel partners intelligente inzichten en meer zichtbaarheid bieden.

De crm-leverancier wil af van de wrijving tussen channelpartners en zijn eigen interne verkoopteams. Om die reden voorziet Salesforce zijn partners nu van hulpmiddelen en informatie, die interne verkoopteams tot hun beschikking hebben, aldus Venture Beat.

“Het loont partners te behandelen alsof ze deel uitmaken van de organisatie en hen te voorzien van dezelfde tools en informatie als interne verkoopteams. Partners concentreren zich op producten die het gemakkelijkst te verkopen zijn”, constateert Adi Kuruganti, senior vice-president en algemeen directeur van Salesforce Community Cloud. “PRM is ontworpen om dat op te lossen. Hierdoor wordt het sneller en gemakkelijker voor leveranciers om te communiceren en partners te empoweren.”

Einstein Analytics

Zo is de nieuwe functie Einstein Analytics for Partners bedoeld om met behulp van artificiële intelligentie leads te identificeren en prioriteren. Gegevens over lead- en opportunityprestaties worden in deze ontleed om voorspellende aanbevelingen te doen. Deze helpen partners zich te concentreren op de meest veelbelovende bestaande en potentiële klanten. Einstein, een gepatenteerd voorspellend AI-platform van Salesforce, beheert dagelijks 6,5 miljard voorspellingen.

“Einstein Discovery kan recente kansen analyseren en zien dat de aanwezigheid van beurzen een sterke invloed heeft op het winnen van deals. Dit stelt channelmanagers in staat om strategische budgetten toe te wijzen voor beurzen”, zegt Kuruganti.

Quip voor Salesforce

Quip voor Salesforce, een cloudgebaseerde documentoplossing, is nu uitgebreid met workspaces. Deze bieden samenwerkingsplekken waar partners zich kunnen aansluiten bij jaarlijkse bedrijfsplannen van bedrijven. Naast dat ze ook KPI’s, voorstellen en offertes kunnen indienen om deals sneller te sluiten. In deze is het van belang dat er realtime kan worden samengewerkt met accountmanagers in accountplannen, wat de noodzaak van heen en weer e-mailen en vergaderen overbodig maakt.

Verder ondersteunt PRM nu ook self-service reports om zo activiteiten beter te analyseren, beheren en uit te breiden. Rapporten kunnen naar behoeften worden gepersonaliseerd. 

De nieuwe functies binnen PRM maken het voor channelpartnermanagers mogelijk om minder tijd te besteden aan administratieve taken. Zo krijgen ze meer tijd om op te treden als strategische adviseurs.

Gerelateerd: Salesforce lijft datavisualisatiespecialist Tableau in voor 15,7 miljard dollar