Adobe integreert Commerce Cloud met Google, Amazon en PayPal

Adobe heeft Commerce Cloud, onderdeel van zijn Experience Cloud, uitgebreid met een reeks van nieuwe functies. Daarnaast is de volledig beheerde cloud-gebaseerde versie van het Magento-platform geïntegreerd met Google, Amazon en PayPal, aldus ZDnet.

Een van de nieuwe functies is de lancering van Google Shopping Ads Channel voor Magento Commerce en Magento Open source 2.2.4. Verder is ook het Amazon Sales Channel geïmplementeerd en is er sprake van uitbreiding van het analyseplatform naar Magento. Iets dat gebeurt via de nieuwe Experience Platform Launch Extension. Verder is Adobe’s Progressive Web Applications (PWA) Studio nu geïntegreerd met PayPal’s Braintree. 

Google Shopping Ads en Amazon Sales Channel

Het kanaal van Google Shopping Ads kan rechtstreeks worden geïntegreerd met Google Merchant Center en Google-advertenties. Magento-verkopers kunnen zo rechtstreeks reclame-campagnes en rapportage via het Google-netwerk vanuit de Magento-beheerder beheren.

Amazon Sales Channel is bedoeld om verkopers hun footprint naar de Amazon-markt te vergroten. Net als bij de Google-integratie, laat het kanaal verkopers hun catalogus integreren en lijsten beheren vanuit het Magento beheerdashboard. Dit alles zorgt voor een bi-directionele gegevensstroom om voorraadbeheer te ondersteunen. 

Experience Platform Launch Extension

Verder heeft Adobe zijn analyseplatform uitgebreid naar Magento via een nieuwe Experience Platform Launch Extension. Deze functie zou merken de mogelijkheid biedt het tagbeheer te implementeren. Dit zorgt ervoor dat de gegevensstroom tussen Magento Commerce en Adobe Analytics in enkele minuten mogelijk wordt gemaakt.

Adobe heeft ervoor gezorgd dat PWA Studio nu integreert met PayPal’s Braintree. PWA Studio helpt retailers online winkels te bouwen. Die hebben een app-achtige ervaring met als doel de conversieratio’s te verhogen. Met de Braintree-integratie kunnen verkopers en ontwikkelaars debet- en credittransacties verwerken met een gevestigde gateway.

Het vrijgeven van de nieuwe functies in Commerce Cloud valt samen met Adobe’s Imagine 2019 conferentie, die deze week plaatsvindt in Las Vegas. De conferentie richt zich op de kmo- en mid-market retails en heeft als doel de kloof te dichten tussen klanten en verkoopkanalen. 

 

Lees ook: Kwetsbaarheid Magento-platform maakt card skimming-infecties mogelijk