Plantronics en Polycom versmelten in nieuw bedrijf: Poly

Plantronics gaat voortaan verder als Poly en transformeert als een nieuw technologiebedrijf. Het nieuwe merk combineert de expertises van Plantronics en Polycom. Het bedrijf wil zich profileren als de voorkeursoplossing voor samenwerking in de cloud.

Plantronics rondde midden 2018 de overname van Polycom af voor 2 miljard dollar. Op deze manier wil de kopende partij het breedste portfolio endpoints in Unified Communications and Collaboration (UCC) bieden. Vandaag smelten beide partijen samen onder één naam: Poly.

Dit voelt als mijn eerste dag als CEO van een nieuw bedrijf”, vertelt Joe Burton, President en CEO van Poly. “We zien oneindig veel kansen in hoe mensen vandaag de dag communiceren en samenwerken. Door verbeteringen in AI, machine learning en andere nieuwe technologieën geloven we in een toekomst waarin Poly zorgt voor verbinding. En waarin we uiteindelijk dát element worden, dat je niet opmerkt in een vergadering, maar dat wel de kwaliteit verbetert.”

Innovatiegebieden

Poly richt zich op vier innovatiegebieden: intuïtieve werkomgevingen creëren, beter samenwerken, mobile-first oplossingen ontwerpen en cloudservices verbeteren. Poly wil dat er meer uit hun producten wordt gehaald dan wat er vandaag al gebeurt.

“Ons nieuwe merk weerspiegelt de verschillende elementen van onze geschiedenis waarmee we werknemers de mogelijkheid hebben gegeven om te werken zoals we nu allemaal werken: overal en via meerdere samenwerkingstools”, aldus Amy Barzdukas, Executive Vice-President en CMO van Poly.

“Geen enkel ander bedrijf biedt zoveel communicatieapparaten en -diensten voor elk gewenst platform als wij. Maar onze daadwerkelijke kracht zit ’m in hoe we deze elementen samenbrengen, zodat werknemers productiever kunnen zijn.”

Gerelateerd: Plantronics rondt overname Polycom voor 2 miljard dollar af