Salesforce maakt online-leermethode myTrailhead beschikbaar

Salesforce heeft myTrailhead wereldwijd beschikbaar gemaakt. Het platform stelt bedrijven in staan om de laagdrempelige online-leermethode Trailhead te combineren met hun eigen merk en tone of voice om een geheel eigen leercultuur te creëren.

Salesforce lanceerde het platform vandaag tijdens de Salesforce World Tour in Sydney. De World Tour strijkt morgen neer in Amsterdam, waar ook Techzine aanwezig zal zijn. Het bedrijf omschrijft myTrailhead als een platform voor het creëren van een cyclus van re-skilling en up-skilling voor medewerkers binnen een organisatie. Het creëren van een leercultuur zou organisaties helpen bij het vinden van hun technologische visie.

“myTrailhead stelt ons in staat om schaalbaar te leren op een manier die het beste werkt voor onze drukke Salesforce professionals,” zegt Danielle Brady, Managing Director Global Operations in Accenture’s Cloud First Application groep. “Medewerkers waarderen het dat leren wordt opgesplitst in kleine hoeveelheden en ze appreciëren het gevoel van voldoening dat ze krijgen door onderweg punten en badges te verdienen.”

Leermodules

Met de installatie van het platform kunnen bedrijven bestaande inhoud ophalen, zoals video’s of presentaties. Bovendien is het mogelijk om nieuwe aangepaste inhoud te maken of de openbare Trailhead-inhoud te gebruiken om een eigen leerervaring te creëren. 

Het platform is beschikbaar voor zowel desktops als mobiele apparaten en is onder meer voorzien van een bibliotheek met meer dan 500 modules die tal van technische vaardigheden bevatten: van ‘Cultivating Equality at Work’ tot het wat meer technische ‘Blockchain Basics’.

De optie ‘Trail Tracker’ maakt het voor leidinggevenden mogelijk de voortgang van medewerkers te volgen, maar ook om ze specifieke leertaken toe te wijzen. “Tijdens onze proef met myTrailhead gaf het platform ons de mogelijkheid te kiezen uit een uitgebreide inhoudsbibliotheek om een leerervaring te personaliseren. Een die is afgestemd op onze processen en technologische strategie.”

“Onze medewerkers kregen relevante, hapklare inhoud in de workflow aangeboden en creëerden een boeiende en continue leerervaring. Het volledig benutten van onze Salesforce-footprint is van cruciaal belang voor het creëren van een end-to-end digitale ervaring voor onze klanten, partners en mensen”, zegt Nathan Bell, die als digital transformation executive bij Telstra het nieuwe platform testte. 

myTrailhead is een add-on voor elke Salesforce Sales Cloud-, Service Cloud- of Platform-licentie in Enterprise Editie of hoger. Per persoon per maand kost MyTrailhead 25 dollar.

Actief begin

Begin van dit jaar introduceerde Salesforce ook al een tweetal nieuwe artificiële intelligentie (AI)-diensten voor zijn Commerce Cloud, een automatiseringsplatform voor e-commerce. Retailers kunnen zich daardoor effectiever richten op online shoppers.

Daarnaast introduceerde het bedrijf na de overname van Datorama in 2018 ook een aantal nieuwe ontwikkel- en activeringstools voor marketeers, die gebruik maken van Datorama.

Update 07/03: Pricing.