Office 365-problemen na meer dan vier dagen opgelost

Sinds donderdagvoormiddag ondervonden Office 365-klanten doorheen heel Europa problemen met hun mailverkeer. De problemen lijken nu eindelijk opgelost.

Al meer dan vier dagen worstelt Microsoft met een probleem dat verschillende Europese klanten van Office 365 treft. Een niet nader gedefinieerde subset van gebruikers had te kampen met een panne van het mailverkeer. Voor sommigen raakten de problemen na enkele uren opgelost, anderen kampten meerdere dagen met een totale onbeschikbaarheid van het mailverkeer.

Problemen met de domain controller lagen aan de basis, maar het probleem raakte maar niet opgelost. Microsoft was bovendien erg karig in zijn communicatie. Het is nog steeds niet duidelijk wat er precies aan de hand was, en hoe het mogelijk is dat het zo lang heeft geduurd om alles opnieuw stabiel te krijgen.

Opgelost

Via het officiële Office 365-statuskanaal laat Microsoft nu weten dat alles in orde zou zijn. Na enkele aanpassingen in de getroffen infrastructuur denkt Microsoft dat het mailverkeer voortaan stabiel zal verlopen. “Voorlopig ziet het er goed uit, maar we blijven de situatie doorheen de dag monitoren zodat we zeker zijn dat de dienst blijft functioneren”, klinkt het.

Wie getroffen is vindt meer informatie in het admin-portaal onder EX172491, al lezen we op Twitter dat verschillende getroffenen geen toegang meer hebben tot die informatie. Het is verre van ongezien dat Office 365 kort problemen ondervindt, maar de panne, die in ons land best veel organisaties trof waaronder de VRT, duurde deze keer wel erg lang.

Gerelateerd: Office 365 ligt nog steeds plat in grote delen van België en Europa (update)