LinkedIn integreert dieper in Outook en andere Office-apps

Microsoft gaat LinkedIn dieper integreren met zijn Office-toepassingen. Dat maakte de reus uit Redmond bekend tijdens zijn Ignite-conferentie, die deze week aan de gang is.

Microsoft gaf vorig jaar al een eerste aanzet met de integratie van LinkedIn in Word. Via de Resume Assistant kan informatie van LinkedIn worden geïmporteert in Word om snel een mooi CV samen te stellen.

Dit jaar kondigt het bedrijf aan dat Outlook toegang krijgt tot je LinkedIn-contacten voor het maken agenda-afspraken of samenwerken aan documenten. Outlook-gebruikers kunnen binnenkort met hun LinkedIn-contacten samenwerken aan Word-, Excel- of PowerPoint-bestanden.

De integratie wordt ook doorgetrokken naar bedrijfsdirectories, waarbij een directory met LinkedIn kan worden gekoppeld. Zo verschijnen je LinkedIn-contacten in Outlook voor het versturen van e-mails en agenda-uitnodigingen.

Microsoft kocht LinkedIn twee jaar geleden voor meer dan 26 miljard dollar. Het professionele sociale netwerk opereert nog grotendeels zelfstandig, maar wordt steeds meer door eigenaar Microsoft in zijn andere producten geïntegreerd.