Eurosender helpt kmo’s voordelig pakketten verzenden

Terwijl grote bedrijven dankzij het grote volume aan pakketverzendingen interessante tarieven kunnen loskrijgen, hebben kmo’s veel minder onderhandelingsmacht. Eurosender wil daar een oplossing voor bieden. Het bedrijf biedt een online boekingsplatform voor verzenddiensten in Europa, dat belooft om altijd de beste prijs te leveren. Eurosender is vanaf vandaag ook officieel in België actief.

“Ons platform vergelijkt de prijzen tussen honderden koeriersdiensten en biedt onze klanten de beste tarieven”, zegt Tim Potočnik, CEO en mede-oprichter van Eurosender. “Klanten hoeven alleen maar aan te geven wat ze willen verzenden, naar welke bestemming en vervolgens wachten tot een koerier het pakket komt ophalen.”

Eurosender werkt samen met de belangrijkste koerier- en vrachtbedrijven  voor het aanbieden van een breed scala en pakketverzendingen en vrachtvervoer. “We hebben vandaag 30.000 kmo’s en 150.000 consumenten als klant. Dat schaalvoordeel gebruiken we om de beste prijzen los te krijgen bij onze logistieke partners”, legt Potočnik uit. Eurosender neemt nog een commissie op dat bedrag, maar maakt zich sterk dat zijn prijzen tot 70 procent lager zijn in vergelijking met traditionele koerier- of postbedrijven.

Europa

De werking van Eurosender is erg eenvoudig en moet heel wat kopzorgen wegnemen bij de verzender van een pakket. “Onze zoekmotor vergelijkt de tarieven tussen honderden koeriersdiensten en biedt de mogelijkheid om een pakket of pallet tegen de laagste prijs te verzenden. In het verleden was dat een tijdrovend proces. Via ons platform is het een kwestie van een paar klikken”, zegt Potočnik.

Het volledige proces om een koerier te selecteren en verzending te boeken verloopt geautomatiseerd, zolang je binnen Europa blijft. Het is ook mogelijk om via Eurosender pakketten buiten Europa te verzenden, maar daar komt voorlopig wel nog manuele inbreng aan te pas. “Er is nog steeds veel groei te realiseren binnen Europa. Daar willen we ons eerst op focussen”, legt Potočnik uit.

Eurosender werd opgericht in 2014 en groeit snel. In 2017 noteerde het een groei van 95% jaar op jaar. Het bedrijf is actief in 33 Europese markten en lanceert nu ook officieel in België. Belgische gebruikers konden weliswaar voorheen ook al gebruik maken van de online dienst, maar het aanbod in ons land wordt nu verder uitgebreid met verbeterde ondersteuning en extra lokale partners. “Met zijn belangrijke studentengemeenschap, grote expats-gemeenschap en duizenden kmo’s heeft de Belgische markt een hoog potentieel”, besluit Potočnik.