‘Avaya onderzoekt fusie met RingCentral en heroverweegt verkoop’
Unified Communications (UC)-aanbieder Avaya zou in gesprek zijn met UCaaS-specialist RingCentral om te fuseren. Ook neigt het bedrijf naar het afblazen van een volledige verkoop van de onderneming.
Hoewel Avaya in augustus zelf nog aangaf in vergevorderde gesprekken te zijn met diverse partijen... Lees meer
Cisco lanceert in de cloud gehost IP-gebaseerd telefonieplatform CUCM
Cisco gaat private instances van zijn IP-gebaseerd telefonieplatform hosten in zijn cloudgebaseerde datacenters voor de enterprise-markt. Met de nieuwe oplossing kunnen grootzakelijke klanten hun bestaande telefoons en integraties met derde partijen behouden als ze overgaan naar de cloud.
De oplo... Lees meer
Sharp lanceert slim Windows Collaboration Display met IoT-hub
Tijdens een simultaan evenement in zes verschillende landen heeft Sharp samen met Microsoft zijn Windows Collaboration Display voor de Europese markt gelanceerd. Dat werd ontworpen om samenwerking te bevorderen en meetings efficiënter te maken.
Sharp had voor de gelegenheid zijn nieuwe samenwerking... Lees meer
Expert bijdrage
Migreren naar Microsoft Teams? Begin eerst eens met Exchange Online
Overweeg je om Microsoft Teams in te voeren binnen je organisatie? Dat kan ik alleen maar aanmoedigen. Het heeft de manier waarop ik zelf met collega’s samenwerk namelijk behoorlijk verbeterd. Toch wil ik aanbevelen om eerst een pas op de plaats te maken voordat je de software installeert, teams a... Lees meer
Skype voegt concepten en bladwijzers toe aan chat-functie
Skype heeft een reeks verbeteringen toegevoegd aan zijn chat-opties, waarmee het zich hoopt te onderscheiden van de concurrentie. De berichtenfunctie heeft nu onder meer concepten en bladwijzers.
De optie voor concepten werkt vergelijkbaar met e-mail. Gebruikers schrijven een bericht, maar verstu... Lees meer
Avaya blijft vraag van klanten als belangrijkste prioriteit zien
De markt voor Unified Communications & Collaboration en ContactCenter-oplossingen (UC&CC) is aan grote veranderingen onderhevig. Klanten willen meer open geïntegreerde oplossingen en ook de vraag naar cloudgebaseerde oplossingen neemt toe. Ook UC&CC-specialist Avaya moet deze stap maken... Lees meer
Cisco rolt update voor Webex Teams uit
Cisco heeft een aantal updates aangekondigd voor Webex Teams, de collaboration tool van het bedrijf. De update moet leiden tot een consistente gebruikerservaring op alle devices waar Webex Teams op gebruikt wordt.
De update moet ook zorgen dat Webex Teams beter overeenkomt met het design van ande... Lees meer
Cisco neemt customer analytics-startup CloudCherry over
CloudCherry, een startup voor customer analytics, is overgenomen door Cisco. De CloudCherry-software helpt bedrijven om een betere klantervaring te bereiken. Cisco zal de expertise van de overname waarschijnlijk gaan gebruiken voor zijn contact center-producten.
CloudCherry heeft een platform waa... Lees meer
Slack introduceert nieuwe functies in strijd tegen Teams
Chat-applicatie Slack pakt uit met enkele handige nieuwe functies in de nieuwste versie van de app, waaronder de mogelijkheid om sneller in contact te komen met de juiste mensen binnen een organisatie. De vraag is maar of dat zal volstaan.
Slack wordt beter. De zakelijke chat-app krijgt enkele ha... Lees meer
G Suite-gebruikers kunnen nog een jaar langer Hangouts gebruiken
G Suite-gebruikers kunnen nog ten minste tot juni volgend jaar gebruik blijven maken van Hangouts. Google stelt het einde van de chatdienst, dat gepland stond voor begin oktober, met bijna een jaar uit.
Google wil gebruikers eigenlijk naar Hangouts Chat (chat en samenwerking) en Hangouts Meet (vi... Lees meer