Oracle breidt OCI uit met sovereign cloud regions, gericht op EU
Met de lancering van sovereign cloud regions (soevereine cloudregio's in het Nederlands) heeft Oracle wederom een unieke insteek gevonden in de public cloud markt.
Vandaag kondigt Oracle een belangrijke update aan voor Oracle Cloud Infrastructure (OCI). Het wordt in de loop van 2023 mogelijk om ... Lees meer
Veeam legt de lat hoger met object storage en Salesforce features
Veeam is bezig zijn data protection-platform relevanter te maken voor enterprise organisaties. Het aanvankelijke platform wist vooral mkb’ers aan te trekken. Steeds meer klanten zijn echter van enorme omvang, waar hele andere behoeftes liggen dan bij kleinere bedrijven. Om daar verder op in te sp... Lees meer
Hybride werken werkt nog niet echt: hoe gaat Cisco dit oplossen?
Hybride werken is een groot thema momenteel en zonder twijfel een van de buzzwords van de huidige tijd. Toch werkt het allemaal nog niet echt lekker. Dat heeft men bij Cisco ook gezien. Tijdens Cisco Live ging het bedrijf in op hoe het de problemen rondom hybride werken wil oplossen. Meer hardware ... Lees meer
UiPath vertrouwt op RPA-core, maar biedt meer functionaliteit
UiPath gaat met veel nieuwe functionaliteit inzetten op complete automatisering voor de enterprise, zo bleek tijdens het evenement Together 2022 in Amsterdam. “We vergeten nooit onze RPA core-business, maar willen klanten toch alle mogelijkheden bieden”, zegt vice president product development ... Lees meer
Snowflake wil cybersecuritywereld veranderen met security workload
Snowflake is een van de snelst groeiende IT-bedrijven van dit moment. Na een zeer succesvolle IPO in 2020, is de waarde van het bedrijf fors gestegen, net als het aantal klanten. Veel grote IT-bedrijven werken inmiddels met het cloud dataplatform van Snowflake. Er waren flink wat aankondigingen ron... Lees meer
Hoe richt je customer service in om klantvragen te beantwoorden?
Klanten maken voor het afhandelen van customer service-zaken meer dan ooit gebruik van digitale kanalen. Veel organisaties bieden daarom interactie via chat, contactformulieren en e-mail. Voor een complex probleem is een telefoongesprek vaak een beter middel om tot een oplossing te komen. Technolog... Lees meer
Infoblox zwaait met DDI de scepter in DNS- en DHCP-markt
In iets meer dan 20 jaar is Infoblox uitgegroeid tot de belangrijkste speler voor DDI. Het heeft verreweg het grootste marktaandeel, laten marktanalyses zien. Met de technologie zorgt het voor veilige en betrouwbare DNS, DHCP en IP Address Management. Het DDI-concept voor netwerk- en securitybeheer... Lees meer
Databricks gaat volgende fase in met forse Lakehouse Platform-update
Databricks heeft tijdens zijn Data + AI Summit aangekondigd het Lakehouse Platform uit te breiden.
Databricks positioneert het lakehouse steeds agressiever. Waar het bedrijf zich drie tot vier jaar geleden nog omschreef als unified analytics-leverancier, gaat het nu hoofdzakelijk nog over het la... Lees meer
Fanbeleving Tour de France beter dan ooit dankzij NTT’s ML-modellen
NTT wil zoveel mogelijk datastromen samenvoegen om daar belangrijke en nuttige informatie uit te filteren voor zowel fans als deelnemers aan de Tour.
We zien de laatste jaren veel partnerships tussen IT-leveranciers en sportcompetities de revue passeren. Op vrijwel iedere F1-auto zie je tegenwoo... Lees meer
Rockwell Automation gaat voor volledige automatisering van productie-omgevingen
Veel bedrijven hebben in het verleden of heden gekozen voor Rockwell Automation om hun industriële omgeving te automatiseren. In deze omgevingen worden de behoeften per bedrijf steeds unieker en daar moet op ingespeeld worden. Tegelijkertijd komen bij industriële bedrijven steeds vaker IT en OT s... Lees meer