Hoe een tijdloos design helpt om een creatief tijdperk te activeren

[ADVERTORIAL] We leven in een creatieve tijd en worden niet langer meer gebonden aan de grenzen van thuis of kantoor. Succes leeft waar inspiratie en passie wordt gecultiveerd. Het kanaliseert interessante ideeën die verandering forceren en industrieën voorwaarts stuwen. Bij HP noemen we dit One Life.

Als designer staan we op het kruispunt van vorm en functie. We zijn curatoren van een dialoog tussen kracht, capaciteiten en schoonheid die fundamenteel het potentieel van creatie bepalen in dit nieuwe tijdperk.

Inspiratiebron

Als een wereldwijd designteam bij HP streven we ernaar om ons in heel diverse industrieën onder te dompelen. Dat varieert van meubelen tot auto’s of persoonlijke elektronica. We zijn altijd op zoek naar een nieuwe bron van inspiratie.

We willen technologie optimaliseren om stappen voorwaarts te zetten in industrieën. Er is de voortdurende stimulans van steeds jongere werkkrachten, de zogenaamde digital natives, die zijn opgegroeid met tablets en strakke persoonlijke hardware rondom hen. Om dat publiek aan te spreken, willen we differentiëren in drie belangrijke gebieden: horen, zien en hebben.

Horen en zien

Onze producten moeten de juiste zintuiglijke ervaring bieden: dynamisch en meeslepend. Of dat nu een videoconferentie is van thuis uit, of een film later op de avond. Dankzij de samenwerking tussen HP en Bang & Olufsen hebben we een krachtige ervaring gecreëerd in onze EliteBook-pc’s met speciale geluidsprofielen om het maximale te halen uit videoconferenties of entertainment. Dankzij een derde microfoon kan de EliteBook zich continu aanpassen naargelang de omgeving, door achtergrondgeluid te filteren. Een wenende baby op de achtergrond of een blaffende hond horen tot het verleden, zodat iedereen in de meeting geconcentreerd blijft.

 

Om digital natives aan te spreken, willen we differentiëren in drie belangrijke gebieden: horen, zien en hebben.

 

Wanneer we ‘zien’ zeggen, ligt de focus bijzonder sterk op de materialen die we gebruiken. Elke HP EliteBook x360 wordt gemaakt uit één blok aluminium. Het resultaat is een sterk, mooi exoskelet dat kracht en stijl in één apparaat combineert. Het sterke chassis werd ontwikkeld om de levensstijl van een on-the-move professional perfect te ondersteunen.

Gebruiksgemak

Uiteraard moeten de toestellen er ook nog mooi uit zien. Ze moeten ontzettend capabel zijn, best-in-class prestaties afleveren en de industrie leiden op vlak van veiligheidsfuncties. Op deze manier kunnen gebruikers productief en veilig samenwerken, waar ze ook zijn.

Neem nu de EliteBook x360. Onze taak was om bestaande HP EliteBooks krachtiger en veiliger te maken, zonder de inspirerende vorm en gebruiksgemak aan te raken. We moesten de ruwe prestaties verhogen zonder dat er extra ruimte nodig was voor extra koeling, die het initiële design zouden veranderen. Hiervoor moesten we sterk samenwerken met thermische ingenieurs, zowel intern als extern.

Veiligheid

Om de veiligheid te verhogen, hebben we multifactorauthentificatie toegevoegd met een IR-camera, smartcard-lezer en biometrische sensor. We hebben ook het HP SureView-privacyscherm geïntegreerd om visuele hacking uit te sluiten met één druk op de knop. Dit alles, zonder aan het design te raken, maakt van de HP EliteBook x360 een iconisch en intrigerend apparaat.

Ondanks dat de filosofie en designuitdagingen variëren van designer tot designer en van project tot project, als beroep hebben designers toch een belangrijke verantwoordelijkheid. We leven op een kruispunt van vorm en functie, dag in en dag uit. We worden getest om kracht, capaciteiten en schoonheid te overbruggen om een nieuw tijdperk in te luiden van menselijke creatie.

Het is een job waar we van houden. Een job die nooit helemaal klaar is.

 

Dit is een ingezonden bijdrage van Chad Paris, Commercial Notebook Industrial Design Manager bij HP. Via deze link vind je meer informatie over de oplossingen van het bedrijf.