
Analytics

Data is het nieuwe goud voor veel bedrijven. Als je wilt innoveren en je bedrijf wilt laten groeien, heb je de juiste data nodig. Maar hoe analyseer je al die informatie? Hoe verkrijg je de juiste analytics en hoe kunnen zaken als AI en ML je daarbij helpen? Dit zijn vragen die veel bedrijven hebben, in hun zoektocht naar de juiste oplossing voor hun bedrijf. Op deze pagina zie je in een oogopslag wat er gebeurt in de wereld van analytics. Je leest hier meer over de verschillende manieren waarop organisaties meer met data kunnen doen. Daarbij kijken we naar de uitdagingen op het gebied van de technische integratie, maar ook naar de organisatorische veranderingen die analytics met zich meebrengt.
Timeline

Google.org zet miljoenen in voor AI-onderzoek
Wereldwijd komt er een fonds van 20 miljoen dollar beschikbaar voor AI-onderzoek vanuit de filantropische arm...

TD Synnex wordt primaire globale distribiteur van SAS
SAS heeft een overeenkomst bereikt met TD Synnex om de primaire globale distribiteur te worden. Hierbij wordt...

SAS brengt samen met Microsoft generative AI naar de enterprise
SAS heeft aangekondigd fors in te gaan zetten op generative AI. Aan de basis zal naast SAS-technologie ook Mi...

SAS Viya Workbench en App Factory beloven snelle ontwikkeling van AI
SAS heeft tijdens zijn Explore-techconferentie Viya Workbench en App Factory onthuld. Hiermee wil SAS gebruik...

Softbank wil de hoofdprijs voor Arm-beursgang in tumultueuze markt
Het Japanse Softbank nam Arm in 2016 over voor 32 miljard dollar (destijds 28,9 miljard euro). Na het afketse...

Microsoft plant event om AI-aankondigingen voor OneDrive te delen
Microsoft zal op drie oktober een volledig event wijden aan zijn AI-plannen voor de cloudopslag OneDrive. Het...

Zoom introduceert generatieve AI-assistent op basis van eigen LLM
Zoom introduceert Zoom AI Companion, een assistent op basis van generatieve AI. Zoom IQ for Sales zal dan wee...

Bedrijven schatten AI-toekomst positief in, terwijl het consumenten juist zorgen baart
De toekomst van AI ziet er volgens bedrijven rooskleurig uit, terwijl Nederlandse consumenten zich er juist z...

Salesforce noteert positief tweede kwartaal en wil dat behouden door AI
Salesforce sluit het tweede kwartaal af met positieve resultaten. Dat probeert het bedrijf vast te houden doo...

Ontvang korting op tickets voor de AI and Big Data Expo Europe in Amsterdam
Op 26 en 27 september 2023 vindt een nieuwe editie van de AI and Big Data Expo Europe plaats. Dit jaar verken...