Analytics
Data is het nieuwe goud voor veel bedrijven. Als je wilt innoveren en je bedrijf wilt laten groeien, heb je de juiste data nodig. Maar hoe analyseer je al die informatie? Hoe verkrijg je de juiste analytics en hoe kunnen zaken als AI en ML je daarbij helpen? Dit zijn vragen die veel bedrijven hebben, in hun zoektocht naar de juiste oplossing voor hun bedrijf. Op deze pagina zie je in een oogopslag wat er gebeurt in de wereld van analytics. Je leest hier meer over de verschillende manieren waarop organisaties meer met data kunnen doen. Daarbij kijken we naar de uitdagingen op het gebied van de technische integratie, maar ook naar de organisatorische veranderingen die analytics met zich meebrengt.
Tijdlijn
Onderzoek naar ontslag Sam Altman van OpenAI afgesloten
Sam Altman neemt zijn positie binnen de raad van bestuur van OpenAI terug in. Deze stap betekent meteen ook d...
Salesforce neemt grote voorsprong in genAI met Einstein 1 Studio
Salesforce komt als een van de eerste partijen met een enterprise AI-oplossing en legt de lat meteen al extre...
Kenniswerkers hebben een ongezonde relatie met hun werk: kan AI dit oplossen?
Volgens de Work Relationship Index van HP heeft maar 27 procent van de ruim 15.000 respondenten op het onderz...
‘Claude 3 is beter dan GPT-4 en Gemini’: OpenAI heeft steeds meer concurrenten
Anthropic gooit een nieuwe versie van Claude in de strijd tegen GPT-4 van OpenAI. Volgens testen van het bedr...
Smartphone-app van ChatGPT kan nu reacties voorlezen
OpenAI introduceert de Read Aloud-update voor de ChatGPT-app in iOS en Android. Dit is een functie voor GPT-3...
WordPress in onderhandeling met OpenAI en Midjourney over AI-deal
Wordpress-eigenaar Automattic onderhandelt met OpenAI en Midjourney over een AI-deal. Op die manier zou de ge...
Frank Slootman stopt als CEO van Snowflake
De in Nederland geboren Frank Slootman stopt per direct als algemeen directeur van databedrijf Snowflake. Hij...
LLM voor Europa: Mistral AI zet Europa op de AI-kaart
Een Franse AI-start-up heeft deze week samenwerkingen gesloten met AWS en Microsoft. Heeft Europa een eigen O...
Merendeel consumenten ziet dat AI winkelervaring verbetert
Frontline copilots, spraakgestuurde wearables en vraagvoorspelling zijn enkele opties om retail aantrekkelijk...
Fake news blijft door uitdagingen bij markeren van AI-inhoud
De AI-sector blijkt nog grote moeite te hebben met het aanduiden van kunstmatig gegenereerde inhoud. Dat blij...